skip to Main Content

Goede content is onmisbaar in het internettijdperk. Zonder een sterke online profilering benut je je potentieel niet. Toch kunnen veel bedrijven nog een hoop doen aan het verbeteren van hun contentstrategie. Wat voor cijfer geef jij je content?

Webteksten schrijven, een zakelijke blog beginnen, whitepapers publiceren en e-books maken: het lijkt ontzettend veel werk. En als copywriter, tekstschrijver en contentspecialist kan ik je vertellen: dat is het ook. Contentcreatie is een vak apart. Wil je je bedrijf op de digitale kaart zetten, dan is het belangrijk dat je op een constructieve manier aan de slag gaat met het schrijven van goede content. Dat doe je niet 1-2-3. Bovendien is het vaak even zoeken naar de juiste stijl, toon en kanalen. Een tijdrovend proces, dus.

En toch is het de moeite waard. Want goede content kan rendabel zijn voor ondernemingen in alle denkbare branches, mits je contentcreatie op de juiste manier aanpakt. In deze blog geef ik je 3 redenen waarom je content een 10 moet scoren!

1. Dé autoriteit? Jouw bedrijf!

Jij weet alles over je vakgebied. Je volgt ontwikkelingen op de voet, je woont regelmatig congressen bij en je praat met klanten over de problemen waarmee zij kampen. Op basis daarvan verbeter je je producten of dienstverlening continu. Maar hoeveel mensen zijn op de hoogte van jouw inspanningen, kennis en ervaring?

Je kunt natuurlijk wel roepen dat je de beste bent, maar de klant van nu wil daarvan concrete bewijzen zien. Het liefst in de vorm van goede content. Want hiermee kun je laten zien wat je weet en hoe jij je klanten kunt helpen.

Het wereldwijde web biedt een uitstekend platform voor het tonen van je expertise. Natuurlijk kun je op je eigen website veel van jezelf laten zien, maar vergeet andere outlets – zoals online magazines waarvoor je gastblogs kunt schrijven – ook niet. Plaats je regelmatig relevante, kwalitatief goede content over kwesties waarmee je doelgroep te maken heeft, dan bouw je aan je positionering als autoriteit. Als je dit weet vol te houden, wordt jouw onderneming in de loop der tijd dé expert binnen je vakgebied – en daarmee hét bedrijf dat potentiële klanten benaderen wanneer ze op zoek zijn naar jouw specifieke product of dienst.

2. Meer ideale klanten als websitebezoekers

Als ik met klanten om de tafel zit om het schrijven van webteksten of blogs te bespreken, vraag ik altijd naar hun contentdoelstellingen. Regelmatig luidt het antwoord: “Mijn websitebezoek verhogen.”

Dat is een mooi doel, maar het kan geen streven op zich zijn. Je wilt namelijk niet dat elke willekeurige persoon op je website terechtkomt; het doel moet zijn om met goede content zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken die binnen je doelgroep vallen. Je wilt jouw ideale klanten op je website krijgen. Goede SEO-content zorgt er niet alleen voor dat ze je vinden, maar ook dat ze geïnteresseerd raken in wat je te bieden hebt.

Onderschat de invloed van kwalitatieve socialmediacontent overigens ook niet. Met korte, rake teksten wek je de nieuwsgierigheid van de juiste mensen, die vaak even de moeite nemen om door te klikken naar je website.

3. Conversieboost met goede content

Heb je die felbegeerde bezoekers op je website weten te krijgen middels goede content, dan wil je natuurlijk dat ze geïnteresseerd raken in je product of dienst. Conversie: daar streef je naar. En met kwalitatief goede content kun je je doel bereiken. Want als lezers zien dat jij hun vragen goed beantwoordt en hun problemen efficiënt oplost, zullen ze je gaan volgen. En vroeg of laat nemen ze contact met je op omdat ze je product of dienst willen afnemen. Deze nieuwe klanten hebben reeds een groot vertrouwen in je en zijn al loyaal aan je bedrijf voordat de samenwerking start. En dat komt allemaal doordat jij consistent goede content creëert!

Hulp nodig met het schrijven van goede content? Neem gerust eens contact op met tekstbureau Lexi Perfect. Ik bespreek de mogelijkheden graag met je!

Annalisa Marly

Als freelance copywriter, tekstschrijver, vertaler en contentspecialist help ik organisaties dagelijks uit de tekstuele nood. Van SEO-teksten tot whitepapers en van blogs tot bedrijfsrapporten: ik breng je boodschap kort, krachtig en bondig over op (digitaal) papier. In het Nederlands en Engels, want ik ben tweetalig. Mijn werkwijze kenmerkt zich door een mix van kwaliteit, empathie en creativiteit. Heb je doeltreffende, authentieke teksten nodig? Neem gerust contact op met tekstbureau Lexi Perfect.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top