skip to Main Content
Een Betere Website: 3 Tips Van Een Copywriter

Ben je op zoek naar tips voor een betere website? Wil je dat websitebezoekers sneller klanten worden? Met de 3 tips in deze blog kom je een heel eind.

Een betere website realiseer je niet in één stap. Wil je je website verbeteren op meerdere punten, dan zijn er veel aspecten waarmee je rekening moet houden. Zo is het belangrijk om professionaliteit uit te stralen, informatie goed te structureren en een sterke linkstructuur te implementeren. En wie beter vindbaar wil zijn op het wereldwijde web, moet ook sterke SEO-teksten schrijven.

Voor een grondig verbeterproces moet je dus even gaan zitten – en daar kom je vaak niet aan toe. Het resultaat is dat je website blijft liggen. En dat is zonde, want er zijn enkele verbeteringen die je snel en gemakkelijk kunt doorvoeren. Zonder al te ingewikkeld te doen kun je het conversiegehalte van je website bijvoorbeeld een flinke boost geven.

In deze blog vind je 3 tips van een freelance copywriter die je direct kunt toepassen op je eigen website!

1. Schoonheid in eenvoud

‘Weg met ballast’: dat moet je motto zijn. Wil je een betere website realiseren, dan is helder schrijven cruciaal. Met andere woorden: houd het simpel, verval niet in herhaling en vertel de lezer wat hij concreet aan jouw product of dienst heeft. Struikel niet over superlatieven; laat uit je begrip voor de lezer én een sterk portfolio blijken dat jouw bedrijf de beste keuze is.

2. Vriendelijk voor de gebruiker

Een gebruiksvriendelijke website scoort punten. Bij zoekmachines, maar ook bij de lezer. Denk dus goed na over de indeling van je menu. Je mag hier best een beetje creatief mee omspringen, maar realiseer je dat nieuwsgierigheid en verwarring dicht bij elkaar liggen. Zorg voor een menu dat de lezer boeit, maar dat hem ook helpt bij het vinden van de juiste informatie.

Wil je een betere website, dan moet je eventuele foutmeldingen natuurlijk verwijderen. Controleer je pagina’s en links hier dus op!

3. Actie!

De positionering van call-to-actionbuttons is van groot belang. Websitebezoekers die moeten zoeken naar een contactmogelijkheid, klikken namelijk gauw weg. Zorg er dus voor dat het ontzettend eenvoudig voor hen is om contact met je op te nemen. Het kopje ‘contact’ in je menu is niet voldoende. Verdeel contactbuttons strategisch over lange teksten en plaats in ieder geval een contactbutton onder iedere webtekst. In je zakelijke blogs, die een wat minder commercieel karakter hebben, kun je ervoor kiezen om een link in de tekst te plaatsen die leidt naar de contactpagina.

Ten slotte: besteed de nodige aandacht aan buttonteksten. Schrijf call to actions waar zelfs de meest sceptische lezer geen ‘nee’ tegen kan zeggen!

Een betere website realiseren met de hulp van een ervaren professional?

Wil je een websitescan laten uitvoeren door een contentspecialist om gericht aan de slag te gaan met verbeterpunten voor je website? Heb je een freelance tekstschrijver of copywriter nodig die met je meedenkt over het realiseren van een betere website? Neem gerust eens contact op met tekstbureau Lexi Perfect. Ik bespreek de mogelijkheden graag met je!

Annalisa Marly

Als freelance copywriter, tekstschrijver, vertaler en contentspecialist help ik organisaties dagelijks uit de tekstuele nood. Van SEO-teksten tot whitepapers en van blogs tot bedrijfsrapporten: ik breng je boodschap kort, krachtig en bondig over op (digitaal) papier. In het Nederlands en Engels, want ik ben tweetalig. Mijn werkwijze kenmerkt zich door een mix van kwaliteit, empathie en creativiteit. Heb je doeltreffende, authentieke teksten nodig? Neem gerust contact op met tekstbureau Lexi Perfect.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top